یادداشتهای من

سازمان‌های خلاق و نوآور سه شنبه, 11 خرداد 1395 ساعت 16:58

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به‌طور کلي سازمان‌های نوآور سازمان‌هایی هستند که از نظر ساختار، فرهنگ و منابع انساني بايستي ویژگی‌های ذيل را داشته باشند.
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به موازات استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد حيات بشری، جهان به‌سرعت در حال تبديل به يک جامعه اطلاعاتی است. امروزه امکان دست‌یابی به اينترنت و استفاده از منابع اطلاعاتی در تمامی جوامع بشری روندی تصاعدی را طی می‌نمايد و جوامع مختلف هر يک با توجه به زیرساخت‌های متعدد ايجاد شده از مزايای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده می‌نمايند.

مديريت دانش و رقابت‌پذيري تجاري یکشنبه, 09 خرداد 1395 ساعت 17:02

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نگاه مبتني بر منابع، اين امکان را به ما مي‌دهد تا روش استفاده و ترکيب منابع توسط سازمان، عوامل دست‌یابی به مزيت رقابتي پايدار و ماهيت منابع مورد استفاده سازمان را به‌خوبي درک کنيم. در نگاه اين تئوري، سازمان به‌عنوان محل ذخيره منابع منحصربه‌فرد ولي با ویژگی‌ها و ماهیت‌هایی متفاوت از يکديگر است. منابع سازمانی در واقع دارایی‌های سازمان هستند که آن را در جهت طراحي و استقرار استراتژي‌هايي با هدف افزايش بهره‌وري و کارايي و در نهايت رشد قابليت رقابت‌پذيري سازمان، توان‌مند می‌سازد. اما آيا هر نوع منبع سازماني و با هر ويژگي، چنين اثري را دارد؟

۵ ویژگی‌ شرکت های برتر دنیا سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 ساعت 11:02

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کمپانی‌های موفقی چون مایکروسافت، اپل، بلک‌بری، گوگل و...، که خود را با اقتصاد امروز ما، که اقتصاد اطلاعات بوده وبه سرعت درطی مسیر به سوی اقتصاد دانش است مطابقت داده‌اند و شتاب توسعه خود را افزایش داده‌اند دارای پنج ویژگی مشترک هستند که عبارت است از: ۱-تمرکز تمامی این سازمان‌ها فقط در تخصص اصلی خود فعالیت می‌کنند و جذابیت‌های لحظه‌ای بازارهای دیگر باعث اغوای آن‌ها نمی‌شود چرا که آن‌ها به کار خود اعتقاد و اعتماد دارند. ۲-دانش، خلاقیت و نوآوری یکی دیگر از وجوه مشترک این برندها دانش، خلاقیت و نوآوری است، آن‌ها با مجهز کردن خود به دانش روز…

وضعیت ایران در اقتصاد کنونی دوشنبه, 06 ارديبهشت 1395 ساعت 11:56

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اکنون که به‌طور اجمالی با اعصار مختلف اقتصاد در طی دوران تکامل بشری از قبل از تاریخ تاکنون آشنا شده‌ایم، بد نیست که به وضعیت کشورمان در این دوران بپردازیم و نگاهی کلی به‌جایگاه ایران در اقتصاد کنونی داشته باشیم. چشم‌اندازی که برای چند سال آینده ایران ترسیم شده است، بی‌گمان متأثر از تحولاتی است که در جهان با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات پدید آمده است، از این‌رو پذیرش اثرات تحولات جهان کنونی بر اکنون و آینده ایران نقطه عطفی است که ذهنیت و افکار عمومی را به‌جای گذشته به آینده معطوف می‌دارد و فقدان استراتژی مشخص برای رویارویی…

توصیف عصر جدید از دیدگاه مدیریت نوین دوشنبه, 06 ارديبهشت 1395 ساعت 09:35

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شرکت‌ها امروزه برای این‌که بتوانند رقابت کنند و بقا داشته باشند و به موفقیت برسند، نیازی به زمین و ثروت و مالکیت بیش‌تر ندارند. اگر در گذشته زمین و معدن و کارخانه‌ی بیش‌تر، ملاک برتر برا‌ی موفقیت بود، امروزه این الگو دیگر اثربخش و کارا نیست. ارکان موفقیت سازمان و رأس هرم ثروت‌آفرینی برای شرکت‌ها تغییر کرده است. امروزه دانش و دسترسی به اطلاعات حرف اول را می‌زند، این دست‌آورد عصر جدید اقتصاد است. وقتی سخن از اطلاعات به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن به‌سمت سرعت و تغییر می‌رود. اطلاعات ارزش لحظه‌ای دارند، اطلاعاتی که در این لحظه می‌تواند شرکت را…

تحولات بازاریابی در قرن 21 ام دوشنبه, 06 ارديبهشت 1395 ساعت 09:34

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عصر حاضر با ویژگی‌هایی هم‌چون فراواني عرضه، گسترش رقابت، تحولات فناوري، جهاني شدن و... همراه است که بعضي ثمرات آن براي مشتريان انفجار انتخاب، افزايش قدرت چانه‌زني و دست‌یابی به ارزش بيشتر است. در ارتباط تعاملي بين صنعت به‌معناي “مجموعه‌ای از رقبا که در يک بازار هدف تعريف شده با هم رقابت می‌کنند” و بازار به‌معناي “مجموعه‌ای از مشتريان بالفعل و بالقوه بنگاه‌های اقتصادي”، آن‌چه به ظاهر داد و ستد می‌شود، کالا يا خدمتي است که بنگاه به مشتريان خود می‌دهد و در مقابل، پول يا شبه‌پول می‌گیرد، اما در حقيقت مشتريان، کالا يا خدمت نمی‌خرند، بلکه ارزش را از…
صفحه3 از3