یادداشتهای من

تصمیم‌گیری مدیران موفق در قرن 21 یکشنبه, 22 اسفند 1395 ساعت 11:34

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برای موفقیت در هر بازه زمانی، داشتن ابزار به‌روز و کارآمد برای شرایط آن مقطع زمانی موضوعی حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است. با توجه به اینکه پس از سپری شدن دوران اقتصاد مبتنی بر شکار، دامپروری، کشاورزی و اقتصاد صنعتی اکنون در دوران اقتصاد اطلاعات به سر می‌بریم، ابزارهای کارآمد و به‌روز زمینه تصمیم‌گیری بهتر را فراهم می‌سازند. با توجه به این موارد و با تاکید مجدد بر اینکه در زمان اقتصاد اطلاعات به‌سر می‌بریم، تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات درست، بهنگام و جامع، زمینه‌ساز موفقیت مدیران در تصمیم‌گیری آنها برای شرکت اقتصادی، کسب‌و کار و کشورشان است.یکی از ویژگی‌های دهه حاضر…

چگونه یک نرم‌افزار بخریم؟ چهارشنبه, 04 اسفند 1395 ساعت 16:06

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
در دنیای مدرن، داد و ستد اقتصادی از اصول زندگی انسان‌هاست. انسان‌ها همواره کوشیده‌اند تا با برنامه‌ریزی مناسب و کسب اطلاعات درباره کالای مورد نیاز خود، بهترین و مفیدترین خرید را انجام دهند. گاهی خریدن محصولی می‌تواند نه تنها هزینه تلقی نشود بلکه به نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب مي‌شود. در هر خریدی پارامترهایی وجود دارند که رعایت آن‌ها می‌تواند منجر به حس رضایت در خریدار شود و پس از سپری شدن مدت زمانی مشخص، به این نتیجه برسد که خریدی موفق و درست انجام داده است. قطعا صنعت و خرید نرم‌افزار نیز به عنوان یک کالای استراتژیک در عصر حاضر،…

در سوگ سربازان عزيز وطنم جمعه, 04 تیر 1395 ساعت 12:39

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سربازان عزيز وطنمان در مسير جان باختند، خواستم تسليت بگويم ديدم تسليت در برابر غم از دست دادن جوان عزيز وطن واژه بسيار كوچكى است.

نقشه استراتژي سازمان پنج شنبه, 27 خرداد 1395 ساعت 14:50

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
كليد اجراي موفقيت آميز استراتژي در سازمان اين است كه افراد سازمان آن را فهميده و درك نمايند كه اين موضوع خود شامل ايجاد فرآيندهايي پيچيده ولي در عين حال بسيار حياتي بوده كه طي آن‌ها سرمايه‌هاي نامشهود به خروجي‌هاي ملموس و مشهود تبديل مي‌شوند.

مفهوم خلاقيت و نوآوري چهارشنبه, 26 خرداد 1395 ساعت 17:14

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تحقيق در مورد خلاقيت و عناصر آن بيش از يک قرن پيش توسط دانشمندان علوم اجتماعي آغاز شده است، ولي اولين پژوهش جدي را گيلفورد در سال 1950 انجام داد. وي خلاقيت را با تفکر واگرا مترادف می‌دانست. پس از او انديشمندان مختلف سازمان و مديريت تعاريف متعددي از خلاقيت ارائه نموده‌اند، به‌عنوان مثال لوتانز (1992) خلاقيت را به‌وجود آوردن تلفيقي از انديشه‌ها و رهیافت‌های افراد در يک روش جديد می‌داند. بارزمن خلاقيت را فرآيند شناختي از به‌وجود آمدن يک ايده، مفهوم یا کشفی بديع می‌داند (شهرآراي، 1375).

هوشمندی تجاری سه شنبه, 25 خرداد 1395 ساعت 17:50

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان (جامعه و مخاطبین، ارباب‌رجوع و ... ) رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و... ) که تأثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد، هوشمندی تجاری(Business Intelligence) است. هوش تجاری، شما را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل مؤثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمند می‌سازد.

فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دوشنبه, 24 خرداد 1395 ساعت 16:46

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تفاوت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با فن‌آوری اطلاعات (IT)، چيست؟ در فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، دستگاه‌ها و فن‌آوری‌های ارتباطی دارای جايگاهی خاص بوده و از عناصر اساسی به‌منظور استفاده از مزايا و دستاوردهای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، محسوب می‌گردند.
صفحه1 از4