مطالب و نکته های مدیریتی

رقيب داشتن؛ مثبت يا منفي؟ سه شنبه, 05 بهمن 1395 ساعت 21:01

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رقابت به شدت دنیای امروز ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و چه بخواهیم یا نخواهیم به هر حال کار خودش را می کند و بر فعالیت ها و روابط و وابستگی های ما اثرگذار بوده و هست؛ همچنان که در گذشته و حال اینچنین بوده و در آینده اینچنین خواهد بود. به هر حال رقابت چیزی است که . . . به نوعی ما را شکل داده و به وضعیت فعلی رسانده است. اما باید دید آیا رقابت برای کسب و کارها مفید است یا خیر؟ آیا می توان گفت آنقدر که برای مصرف کننده خوب است،…
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یکی از دشوارترین کارها برای تقریبا تمامی افراد، برقراری ارتباط است. هیچ تفاوتی ندارد که در چه حرفه ای مشغول هستید، عدم توانایی در برقراری ارتباط صحیح با دیگران اتفاقی است که همه ما چندین بار تجربه کرده ایم.

سرانجام ناکارآمدی در مدیریت بحران سه شنبه, 05 بهمن 1395 ساعت 07:44

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بحران یک پدیده اجتناب‌ناپذیر در دنیای سازمان‌ها و زندگی ما انسان‌ها است و همواره مدیران مترصد وقوع بحران هستند. شاید یکی از شایستگی‌های کلیدی مدیران مدیریت بحران باشد، چراکه در صورت عدم مدیریت کارآمد بحران، معمولا نقطه شروع بحران مدیریت فرا می‌رسد.مدیریت بحران استفاده از استراتژی‌های طراحی‌شده طی سناریوهای پیش‌بینی‌شده برای کمک به یک رویداد منفی ناگهانی است.
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
گاهی اوقات افراد از کار کردن برای دیگران خسته شده و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند، اما این موضوع چندان هم ساده به نظر نمی رسد، چرا که مردم معمولا اطلاعات دقیقی از نحوه راه اندازی کسب و کار مورد نظرشان نداشته و مثلا نمی دانند باید از صفر شروع کنند یا راه دیگری برای راه اندازی شرکت تجاری و توسعه فعالیت های آن وجود دارد.
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیا برای شما هم پیش آمده که هنگام در میان گذاشتن مطلبی با مدیر خود اندیشیده باشید"نمی توانم عقیده واقعی خودم را به او بگویم" یا "او هرگز گوش نخواهد کرد، چرا به خودم زحمت بدهم"؟
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تصور اغلب افراد در رابطه با ناهار کاری، عملی گران قیمت، وقت گیر و بسیار مهم است. برخی دیگر نیز این اقدام را عملی بی فایده و صرفا تجملاتی می دانند و فكر مي كنند يك شركت تازه تاسيس و كوچك با داشتن نرم افزار هاي حسابداري يا مديريت كيفيت شركت پگاه سيستم به موفقيت مي رسد در حالي كه امروزه شرکت هاي جديد بايد به نكات مهم ديگري هم توجه كنند كه استفاده از ساعات ناهار يكي از آنهاست.
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وقتی صحبت از کسب و کار به میان می آید، برقراری ارتباط سازنده نیز به عنوان کلید اصلی موفقیت مطرح می شود. چرا؟ ارتباط می تواند به رفع ابهامات، بهره وری و خلق کار گروهی سازنده بیانجامد و در عین الهام بخش نیز باشد. ارتباط نامناسب و ناموفق، از سوی دیگر، نتایجی کاملا متضاد را به همراه دارد.