مطالب و نکته های مدیریتی

بودجه بندي فروش و تبليغات چهارشنبه, 19 مهر 1396 ساعت 12:13

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  يکى از دشوارترين تصميمات بازاريابى که شرکت ها با آن مواجه هستند تعيين بودجه اى است که بايد به تبليغات پيشبردى اختصاص داده شود. تعجبى ندارد اگر ملاحظه مى شود که صنايع و شرکت ها اين قدر از نظر مبلغى که به امر تبليغات پيشبردى اختصاص مى دهند، با هم تفاوت دارند. مبلغ تبليغات پيشبردى در صنعت لوازم آرايشى مى تواند به ۲۰ الى ۳۰ درصد فروش برسد، درحالى که در صنعت ماشين آلات صنعتى اين رقم فقط بين ۵ تا ۱۰ درصد کل فروش است. حتى در داخل يک صنعت نيز شرکت هايى يافت مى شوند که از…

سه دسته خريدار و سه شيوه فروش! دوشنبه, 17 مهر 1396 ساعت 15:54

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  حالا که سه نوع خریدار مختلف را بخوبی شناختید و درکی جامع از شخصیت و تمایلات آنها بدست آوردید، چطور محصولات و خدمات خودتان را به آنها می فروشید؟ پاسخ به این سؤال درواقع درون مایه اصلی چندین و چند مقاله دیگر است. اما برای خلاصه کردن و در اختیار قرار دادن یک دید کلی از چگونگی فروش به این افراد استراتژی های کلی را در رابطه با فروش به هر یک از گروه ها برای شما مطرح می کنم: 1- فروش به یک فرد خسیس   به عنوان درصد بزرگی از مجموع مشتریان شما، شما مطمئناً نیاز به…

شما چه نوع مدیر بازاریابی هستید؟ چهارشنبه, 12 مهر 1396 ساعت 09:00

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  وقتی در موقعیت مدیر بازاریابی برای یک شرکت با محدودیت بودجه و تعداد کارکنان قرار دارید، درواقع می توان شما را به یک فضانوردی تشبیه کرد که به منظور زنده ماندن و زنده نگاه داشتن بقیه تیم و منابع تحت مدیریت خودش بايد هرروزه باید با تعداد بی شماری از چالش ها روبرو شده و از پس آن ها برآید. درواقع دستیابی دپارتمان شما به اهداف خودش و حتی حداقل میزان سودآوری آن، همه و همه به تصمیماتی بستگی دارد که توسط شما اتخاذ می شود. اما در این میان شما تنها نیستید، و این شرایط تقریباً برای دیگر…
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شاید با خواندن عنوان این مطلب با خود بگوئید که ما اکنون در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و دوره این چیزها به سر آمده، اما فراموش نکنید که کارت های ویزیت هنوز ابزاری کارآمد برای فروشندگان است. دادن کارت ویزیت خودتان به یک مشتری بالقوه خیلی سریع تر و آسان تر از رد و بدل کردن شماره تلفن و سعی و تلاش برای حفظ شماره تماس آن ها یا شما برای زمانی است که ممکن است آن ها به شما نیاز داشته باشند. این کار همچنین باعث می شود تا بهتر در ذهن مخاطب بمانید و خواه وناخواه آن…

اشتباهاتي كه فاجعه مي سازند چهارشنبه, 05 مهر 1396 ساعت 14:00

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  در طی سال های متمادی که درگیر صنعت توزیع و پخش محصولات بوده ام با فروشندگان بسیاری ارتباط داشتم. اشتباهات رایج همیشگی وجود دارد که این فروشندگان همواره با آن ها درگیرند   اشتباه اول: اعتیاد به محدوده امن   این طبیعت تجارت فروش توزیعی محصول است که فروشندگان، مشتریان ثابتی را بارها و بارها می بینند، نتیجه این کار تشکیل شدن دایره ثابتی از افراد است که هر روز آنها را می بینند و راجع به موضوعات همیشگی با هم صحبت می کنند. شخص توزیع کننده، به لحاظ روانی به همین محدوده امن همیشگی که سود ثابتی را…

فروش عصبی دوشنبه, 03 مهر 1396 ساعت 09:14

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  علم عصب (علم بر پایه ساختار عصبی / علم عصب پایه Neuroscience ) ابزاری جدید برای تبدیل هنر فروش به علم فروش و ارائه تعریف علمی از فروش است. بر اساس علم عصب، فروش عصبی (نوروسلینگ) عبارت است از بکارگیری تاکتیک ها و استراتژیها که ماشه اولیه خرید را در ذهن مشتری میکشد و فرد را به سمت شروع فرایند تصمیم گیری برای خرید محصولات و خدمات سوق میدهد. واژ «هنر فروش» با افزایش سطح دانش بشر در حوزه روانشناسی و علم عصب شناسی، دچار تغییر شده است و به «علم فروش» تبدیل شده است. به این معنا که…

روانشناسی فرآیند خرید چهارشنبه, 29 شهریور 1396 ساعت 09:01

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  مردم محصول شما را بر اساس استدلال خودشان می خرند. ممکن است دلایل آنها اصلا منطقی و عاقلانه نباشند، اما به هر حال دلایل آنهاست. اثربخش بودن یک فروشنده بدون داشتن اطلاعات صحیح از روانشناسی فرآیند خرید مشتریان کار بسیار سختی به نظر می رسد. ما چیزهای بی شماری را می خریم که به ما فروخته نشده اند. ما با ابتکار خود خرید می کنیم تا خواسته هایمان را برآورده کنیم. برای اینکه فروشنده موفقی باشیم باید بدانیم که مردم وقتی چیزی می خرند چگونه فکر می کنند. این را خریداران به شما نمی گویند ولی اگر توجه کنیم…
صفحه1 از101