مطالب و نکته های مدیریتی

شما چه نوع مدیر بازاریابی هستید؟ چهارشنبه, 12 مهر 1396 ساعت 09:00

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  وقتی در موقعیت مدیر بازاریابی برای یک شرکت با محدودیت بودجه و تعداد کارکنان قرار دارید، درواقع می توان شما را به یک فضانوردی تشبیه کرد که به منظور زنده ماندن و زنده نگاه داشتن بقیه تیم و منابع تحت مدیریت خودش بايد هرروزه باید با تعداد بی شماری از چالش ها روبرو شده و از پس آن ها برآید. درواقع دستیابی دپارتمان شما به اهداف خودش و حتی حداقل میزان سودآوری آن، همه و همه به تصمیماتی بستگی دارد که توسط شما اتخاذ می شود. اما در این میان شما تنها نیستید، و این شرایط تقریباً برای دیگر…
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شاید با خواندن عنوان این مطلب با خود بگوئید که ما اکنون در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و دوره این چیزها به سر آمده، اما فراموش نکنید که کارت های ویزیت هنوز ابزاری کارآمد برای فروشندگان است. دادن کارت ویزیت خودتان به یک مشتری بالقوه خیلی سریع تر و آسان تر از رد و بدل کردن شماره تلفن و سعی و تلاش برای حفظ شماره تماس آن ها یا شما برای زمانی است که ممکن است آن ها به شما نیاز داشته باشند. این کار همچنین باعث می شود تا بهتر در ذهن مخاطب بمانید و خواه وناخواه آن…

اشتباهاتي كه فاجعه مي سازند چهارشنبه, 05 مهر 1396 ساعت 14:00

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  در طی سال های متمادی که درگیر صنعت توزیع و پخش محصولات بوده ام با فروشندگان بسیاری ارتباط داشتم. اشتباهات رایج همیشگی وجود دارد که این فروشندگان همواره با آن ها درگیرند   اشتباه اول: اعتیاد به محدوده امن   این طبیعت تجارت فروش توزیعی محصول است که فروشندگان، مشتریان ثابتی را بارها و بارها می بینند، نتیجه این کار تشکیل شدن دایره ثابتی از افراد است که هر روز آنها را می بینند و راجع به موضوعات همیشگی با هم صحبت می کنند. شخص توزیع کننده، به لحاظ روانی به همین محدوده امن همیشگی که سود ثابتی را…

فروش عصبی دوشنبه, 03 مهر 1396 ساعت 09:14

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  علم عصب (علم بر پایه ساختار عصبی / علم عصب پایه Neuroscience ) ابزاری جدید برای تبدیل هنر فروش به علم فروش و ارائه تعریف علمی از فروش است. بر اساس علم عصب، فروش عصبی (نوروسلینگ) عبارت است از بکارگیری تاکتیک ها و استراتژیها که ماشه اولیه خرید را در ذهن مشتری میکشد و فرد را به سمت شروع فرایند تصمیم گیری برای خرید محصولات و خدمات سوق میدهد. واژ «هنر فروش» با افزایش سطح دانش بشر در حوزه روانشناسی و علم عصب شناسی، دچار تغییر شده است و به «علم فروش» تبدیل شده است. به این معنا که…

روانشناسی فرآیند خرید چهارشنبه, 29 شهریور 1396 ساعت 09:01

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  مردم محصول شما را بر اساس استدلال خودشان می خرند. ممکن است دلایل آنها اصلا منطقی و عاقلانه نباشند، اما به هر حال دلایل آنهاست. اثربخش بودن یک فروشنده بدون داشتن اطلاعات صحیح از روانشناسی فرآیند خرید مشتریان کار بسیار سختی به نظر می رسد. ما چیزهای بی شماری را می خریم که به ما فروخته نشده اند. ما با ابتکار خود خرید می کنیم تا خواسته هایمان را برآورده کنیم. برای اینکه فروشنده موفقی باشیم باید بدانیم که مردم وقتی چیزی می خرند چگونه فکر می کنند. این را خریداران به شما نمی گویند ولی اگر توجه کنیم…

استفاده بهينه از بودجه بازاریابی دوشنبه, 27 شهریور 1396 ساعت 08:50

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  بسیاری از کسب وکارهای کوچک بودجه خیلی کمی برای کار دارند. نکته کلیدی برای کسب وکارهای کوچک این است که بدانند چطور باید از سرمایه شان بیشترین استفاده را بکنند؛ کاری که لیندا و مایک بوید در شرکت خود به نام Instant Imprints در محدوده دنور انجام داده اند. این شرکت یک فرانشیز در سطح کشوری است که شامل خدمات تولید و چاپ محصولات تبلیغاتی می شود. مارک بوید می گوید: «کلید اصلی ایجاد یک استراتژی خوب این نیست که از فرآیند بازاریابی بترسید. زمانی که ما دست از تلاش برای بازاریابی برداشتیم و در عوض کارهایی انجام دادیم…
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  معتقدم که شناخت مشتری از هر عنصر دیگری در زمینه بازاریابی اهمیت بیشتری دارد. البته فروشنده حرفه ای مانند من می تواند اغلب پیشنهادها، سخنرانی ها، آگهی های چاپی و… ارائه دهد که حتی با عدم شناخت کامل مشتریان هم نتایج رضایت بخشی کسب کند اما این موضوع در همه جا صدق نمی کند. زمانی که پروژه ای را بر عهده می گیرم، تمام تلاشم را می کنم تا خود را با بازار همگام سازم. اما حقیقت این است که من هم در برخی از بازارها بهتر از بازارهای دیگر کار می کنم و نتایج بهتری می گیرم؛ این…